KURS PROGRAMOWANIA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY PROGRAMY I GRY KOMPUTEROWE

 

KURS PRZYGODY Z PROGRAMOWANIEM

Stacjonarne i Online

Szkoła podstawowa klasy 1-3

 

 

OPIS KURSU PRZYGODY Z PROGRAMOWANIEM:

Przygody z programowaniem to kontynuacja kursu Podstawy tworzenia gier. W trakcie kursu uczniowie zgłębią swą wiedzą w zakresie tworzenia gier 3D na platformie kodu oraz użycia kontrolera Makey Makey oraz zostaną zapoznani z nowymi środowiskami - językiem Baltie i programem Minecraft Education Edition, w którym tworzyć będą własne programy uruchamiane w platformie Minecraft. Po ukończeniu kursu każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający uczestnictwo.

 

CENA KURSU PRZYGODY Z PROGRAMOWANIEM:

950 zł

Semestr składa się z 14 spotkań, raz w tygodniu 2 x 45 minut. Cena za semestr przy 14 spotkaniach to 950 zł. Opłata może być jednorazowa lub rozłożona na miesięczne raty. Cena za jedno spotkanie 2 x 45 minut to 68 zł.

Zadowolenie albo zwrot pieniędzy - po pierwszych zajęciach uczeń może zrezygnować z dalszego uczestnictwa w kursie, a my zwrócimy wpłaconą zaliczkę.

 

CZAS TRWANIA KURSU PRZYGODY Z PROGRAMOWANIEM:

Jeden semestr składający się z 14 spotkań, spotkanie raz w tygodniu, trwająca 2 x 45 minut plus 5 minut przerwy.

 

TERMINY KURSU PRZYGODY Z PROGRAMOWANIEM:

Poniedziałek - Piątek w godzinach 16.40-20.00

Soboty w godzinach 10.00-16.50

Dokładne terminy poszczególnych zajęć dostępne są w formularzu zapisowym.

 

LICZBA UCZESTNIKÓW KURSY PRZYGODY Z PROGRAMOWANIEM:

5- 12 Osób

 

PROGRAM KURSU PRZYGODY Z PROGRAMOWANIEM:

Semestr I (14 spotkań = 28 godzin lekcyjnych):

1. KODU - “Latający statek”

Celem lekcji jest stworzenie gry Latający Statek oraz wykreowanie bardziej rozbudowanego środowiska wykorzystując rury, które będą obszarem, w którym porusza się latający statek.

2. KODU - “Piraci”

Podstawowym celem lekcji jest stworzenie gry Piraci. Gra polega na przepłynięciu statkiem na wyspę, a następnie wejście do zamku i zebranie wszystkich monet znajdujących się wewnątrz budowli.

3. Kodu – “Kolorowe jabłka w labiryncie”

Podczas lekcji opracowana zostanie gra polegająca na poruszaniu się w labiryncie i zbieraniu odpowiednich przedmiotów.

4. Baltie - Wprowadzenie

W trakcie zajęć uczniowie zostaną zapoznani ze środowiskiem Baltie. Na zajęciach zaprezentowane zostaną dwa podstawowe tryby pracy: budowanie i czarowanie.

5. Baltie - Programowanie

W trakcie lekcji zostanie pokazany tryb Programowanie w trybie Nowicjusz. Uczniowie poznają różę wiatrów i nauczą się z niej korzystać w celu sprawnego programowania ruchu czarodzieja. Za pomocą skryptu zostanie zbudowany zamek oraz elementy zaproponowane przez uczniów.

6. Baltie - Programowanie - c. d.

Celem lekcji jest poznanie sposobu tworzenia pętli, pisania komentarzy oraz sterowania prędkością czarodzieja. Na zajęciach uczniowie będą mogli samodzielnie zaprogramować wioskę złożoną z identycznych domków.

7. Baltie - “Niewidzialny czarodziej”

Na zajęciach zostanie przedstawiony zaawansowany tryb programowania. Uczniowie utrwalą informacje o tym, czym jest układ współrzędnych oraz jak z niego korzystać do programowania Czarodzieja. Gra umożliwi prawdziwe czary. Magik będzie znikał i pojawiał się w innym miejscu.

8. Baltie - “Tryb zaawansowany, animacje i pomocnicy”

Celem lekcji opiera się na zaprezentowaniu zasad korzystania z pomocników oraz tworzenia animacji. Oprócz wspólnego wykonania kilku przykładów, uczniowie samodzielnie wykonają własną animację.

9. Makey Makey - “Zbij robaka”

Celem zajęć jest przypomnienie informacji zdobytych podczas zajęć kursu “Podstawy tworzenia gier” oraz stworzenie aplikacji z wykorzystaniem języka Scratch i układu Makey Makey. Gra “Zbij robaka”, polega na zbijaniu pojawiających się robaków z dziur w drzewie.

10. Makey Makey – “Armata”

Podczas zajęć stworzona zostanie rozbudowana gra “Armata”. Gra będzie polegać na strzelaniu w odpowiednim momencie do nadlatujących obiektów.

11. Minecraft - “Kwadrat”

Celem lekcji jest wprowadzenie do środowiska Minecraft. Przedstawione zostanie wykorzystanie moda ComputerCraftEdu, który wprowadza możliwość używania podczas gry robotów, które możemy programować za pomocą języka Lua. Stworzone zostaną pierwsze skrypty tworzące kwadrat.

12. Minecraft - “Wybuchająca wieża”

Celem zajęć jest stworzenie prostego skryptu, umożliwiającego wybudowanie wybuchającej wieży. Dodatkowo napisany zostanie skrypt, dzięki któremu możliwe będzie wykopanie schronu.

13. Minecraft - “Robot omijający przeszkody ”

Uczestnicy podczas zajęć poznają edytor kodu pozwalającego na stworzenie kolorowych schodów do nieba oraz zaprogramowanie robota tak aby omijał przeszkody.

14. Wprowadzenie do AppInventora

Ostatnia lekcja przeznaczona została na przedstawienie podstawowych informacji związanych z nowym środowiskiem - App Inventor, który służy do tworzenia aplikacji. Uczestnicy otrzymają również certyfikat potwierdzający uczestnictwo w zajęciach kursu.

 

ZAKRES UZYSKANEJ WIEDZY PO SKOŃCZENIU KURSU PRZYGODY Z PROGRAMOWANIEM:

1. Zna bardzo dobrze środowisko Kodu Game Lab

2. Potrafi tworzyć zaawansowane gry 3D z wykorzystaniem środowiska Kodu Game Lab

3. Zna środowisko Baltie oraz potrafi je uruchomić

4. Potrafi tworzyć zaawansowane gry w środowisku Baltie

5. Zna praktycznie każdy blok języka Scratch i potrafi je wykorzystywać do rozwiązywania problemów

6. Potrafi tworzyć zaawansowane gry i aplikacje w języku Scratch z wykorzystaniem układu Makey Makey

7. Zna środowisko Minecraft

8. Potrafi uruchomić środowisko Minecraft

9. Potrafi tworzyć i uruchamiać skrypty w środowisku Minecraft

10. Wie jak wykorzystać zmienne, pętle, instrukcje warunkowe, zdarzenia w języku Lua