KURS PROGRAMOWANIA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY PROGRAMY I GRY KOMPUTEROWE

 

KURS PRZYGODY Z PROGRAMOWANIEM

Szkoła podstawowa klasy 1-3

 

 

OPIS KURSU PRZYGODY Z PROGRAMOWANIEM:

Przygody z programowaniem to kontynuacja kursu Podstawy tworzenia gier. W trakcie kursu uczniowie zgłębią swą wiedzą w zakresie tworzenia gier 3D na platformie kodu oraz użycia kontrolera Makey Makey oraz zostaną zapoznani z nowymi środowiskami - językiem Baltie i programem Minecraft Education Edition, w którym tworzyć będą własne programy uruchamiane w platformie Minecraft. Po ukończeniu kursu każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający uczestnictwo.

 

CENA KURSU PRZYGODY Z PROGRAMOWANIEM:

890 zł

Semestr składa się z 14 spotkań, raz w tygodniu 2 x 45 minut. Cena za semestr przy 14 spotkaniach to 890 zł. Opłata może być jednorazowa lub rozłożona na miesięczne raty. Cena za jedno spotkanie 2 x 45 minut to 64 zł.

Zadowolenie albo zwrot pieniędzy - po pierwszych zajęciach uczeń może zrezygnować z dalszego uczestnictwa w kursie, a my zwrócimy wpłaconą zaliczkę.

 

CZAS TRWANIA KURSU PRZYGODY Z PROGRAMOWANIEM:

Jeden semestr składający się z 14 spotkań, spotkanie raz w tygodniu, trwająca 2 x 45 minut plus 5 minut przerwy.

 

TERMINY KURSU PRZYGODY Z PROGRAMOWANIEM:

Poniedziałek - Piątek w godzinach 16.40-20.00

Soboty w godzinach 10.00-16.50

Dokładne terminy poszczególnych zajęć dostępne są w formularzu zapisowym.

 

LICZBA UCZESTNIKÓW KURSY PRZYGODY Z PROGRAMOWANIEM:

5- 12 Osób

 

PROGRAM KURSU PRZYGODY Z PROGRAMOWANIEM:

Semestr I (14 spotkań = 28 godzin lekcyjnych):

1. KODU - Latający statek

Celem lekcji jest stworzenie gry Latający Statek. Stworzenie bardziej rozbudowanego środowiska wykorzystując rury, które będą obszarem, w którym porusza się latający statek.

2. KODU - Piraci

Celem lekcji jest stworzenie gry Piraci. Gra polega na przepłynięciu statkiem na wyspę, a następnie wejście do zamku i zebranie wszystkich monet znajdujących się w zamku.

3. Kodu – Kolorowe jabłka w labiryncie

Celem lekcji jest opracowanie gry polegającej na poruszaniu się w labiryncie i zbieraniu odpowiednich przedmiotów.

4. Baltie - Wprowadzenie

Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ze środowiskiem Baltie. Na zajęciach zaprezentowane zostaną dwa podstawowe tryby pracy: budowanie i czarowanie.

5. Baltie - Programowanie

Celem lekcji jest zaprezentowanie trybu Programowanie w trybie Nowicjusz. Uczniowie poznają różę wiatrów i nauczą się z niej korzystać w celu sprawnego programowania ruchu czarodzieja. Za pomocą skryptu zostanie zbudowany zamek oraz elementy zaproponowane przez uczniów.

6. Baltie - Programowanie ciąg dalszy

Celem lekcji jest poznanie sposobu tworzenia pętli, pisania komentarzy oraz sterowania prędkością czarodzieja. Na zajęciach uczniowie będą mogli samodzielnie zaprogramować wioskę złożoną z identycznych domków.

7. Baltie - Niewidzialny czarodziej

Na zajęciach zostanie zaprezentowany zaawansowany tryb programowania. Uczniowie przypomną sobie, czym jest układ współrzędnych oraz jak z niego korzystać do programowania Czarodzieja. Gra umożliwi prawdziwe czary. Magik będzie znikał i pojawiał się w innym miejscu.

8. Baltie - Tryb zaawansowany, animacje i pomocnicy

Celem lekcji jest zaprezentowanie korzystania z pomocników oraz tworzenia animacji. Oprócz wspólnego wykonania kilku przykładów, uczniowie samodzielnie wykonają własną animację.

9. Makey Makey - “Zbij robaka”

Celem lekcji jest przypomnienie informacji zdobytych podczas zajęć kursu “Programy i gry komputerowe” oraz stworzenie aplikacji z wykorzystaniem języka Scratch i układu Makey Makey. Gra “Zbij robak”, polega na zbijaniu pojawiających się robaków z dziur w drzewie.

10. Makey Makey – „Armata”

Celem lekcji jest stworzenie rozbudowanej gry “Polowanie na kaczki”. Gra będzie polegać na strzelaniu w odpowiednim momencie do nadlatujących kaczek.

11. Minecraft - “Kwadrat”

Celem lekcji jest wprowadzenie do środowiska Minecraft. Wykorzystanie moda ComputerCraftEdu, który wprowadza możliwość wykorzystania podczas gry robotów, które możemy programować za pomocą języka Lua. Stworzone zostaną pierwszy skrypt tworzący kwadrat.

12. Minecraft - “Wybuchająca wieża”

Celem lekcji jest stworzenie prostego skryptu, umożliwiającego wybudowanie wybuchającej wieży. Dodatkowo napisany zostanie skrypt, dzięki któremu możliwe będzie wykopanie schronu.

13. Minecraft - “Robot omijający przeszkody”

Celem lekcji jest poznanie edytora kodu, stworzenie kolorowych schodów do nieba oraz zaprogramowanie robota tak aby omijał przeszkody.

14. Powtórzenie wiadomości

 

ZAKRES UZYSKANEJ WIEDZY PO SKOŃCZENIU KURSU PRZYGODY Z PROGRAMOWANIEM:

1. Zna bardzo dobrze środowisko Kodu Game Lab

2. Potrafi tworzyć zaawansowane gry 3D z wykorzystaniem środowiska Kodu Game Lab

3. Zna środowisko Baltie oraz potrafi je uruchomić

4. Potrafi tworzyć zaawansowane gry w środowisku Baltie

5. Zna praktycznie każdy blok języka Scratch i potrafi je wykorzystywać do rozwiązywania problemów

6. Potrafi tworzyć zaawansowane gry i aplikacje w języku Scratch z wykorzystaniem układu Makey Makey

7. Potrafi uruchomić środowisko Minecraft z użyciem języka Lua

8. Potrafi tworzyć i uruchamiać skrypty w środowisku Minecraft z użyciem języka Lua

9.Wie jak wykorzystać zmienne, pętle, instrukcje warunkowe, zdarzenia w języku Lua

 

Trwają zapisy na semestr Wiosna / Lato 2020. Spiesz się - ilość miejsc ograniczona! Pamiętaj, że możesz zrezygnować po pierwszych zjęciach bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów!