Unia Europejska

Rekomendowany dla uczniów, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z pisaniem, czytaniem oraz obsługą komputera.

Lubisz gry, w których trzeba coś złapać, zareagować na czas i wszystko działa tak, jak zaprogramujesz? W tej grze dzieci stworzą swoją własną mini-przygodę w świecie ScratchJr! Ich zadaniem będzie pomóc zwierzakowi złapać balon, zanim odleci w niebo. Będzie trzeba dokładnie zaplanować, co i kiedy ma się wydarzyć – od startu balonu, przez ruch kotka, aż po finał, w którym balon znika, a kotek tańczy z radości!

warsztat 1 spotkanie


Płatność Bezpłatnie


bezpłatne 0,00 zł


Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Podczas zajęć uczestnicy zaprogramują prostą grę w środowisku ScratchJr – narzędziu stworzonym specjalnie z myślą o najmłodszych. Poznają podstawowe pojęcia programowania: ruch postaci, zdarzenia i reakcje. Wszystko w formie wizualnej, bez użycia tekstu – tylko kolorowe bloczki. Projekt pozwala dzieciom samodzielnie stworzyć prosty mechanizm działania gry i przetestować jej efekt końcowy.

Program kursu

Celem zajęć będzie stworzenie gry, w której na ekranie unosi się balon, powoli uciekający w górę. Zadaniem kotka – a więc i każdego młodego programisty – jest dogonić go, zanim zniknie z ekranu. Jeśli kotek dotknie balonu, balon znika, a nasz bohater cieszy się ze zwycięstwa. Prosty pomysł, który pokazuje, jak działa ruch, zdarzenia i animacja. Kto zaprogramuje najlepszą reakcję? To zależy tylko od Ciebie!

Informacja o plasowaniu ofert

Kursy są wyświetlane w zależności od wieku potencjalnych uczestników (pierwsze wyświetlane są kursy dla najmłodszych) oraz poziomu zaawansowania (pierwsze wyświetlane są kursy dla najmniej zaawansowanych uczestników). Wyświetlanie kursów nie jest uzależnione od dokonania jakichkolwiek płatności na naszą rzecz przez ich organizatorów lub od płatnej reklamy.

Miejsce na dodatkowy tekst