Trwają zapisy na krótkie kursy online! Sprawdź!

Zajęcia dla uczniów, którzy ukończyli kurs Wstęp do Programowania.

Projektowanie gier 2D z wykorzystaniem języka programowania C# i silnika Unity od podstaw. Na zajęciach powstają różnego rodzaju pełnoprawne gry komputerowe.


Chesz tworzyć gry na miarę Counter Strike'a czy Gothica? Jesteśmy w stanie Ci pomóc. Czego potrzebujemy? Na pewno C#, Unity również się przyda ale najważniejsze - potrzebujemy Ciebie. Zrób pełnowymiarową grę już dziś.

  • 14 spotkań (raz w tygodniu)

  • 2 x 45 min (każde spotkanie)


5 rat po 229

Zapisy i terminarz

Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Zajęcia z gier komputerowych prowadzone są w języku C#. Uczestnik poznaje sposoby i metodologię tworzenia gier komputerowych, zarówno dwu- jak i trójwymiarowych. W trakcie zajęć powstają pełnoprawne gry komputerowe- platformowa oraz RPG. Jako silnik do tworzenia gier wykorzystywany jest UNITY 3D. W drugim semestrze część lekcji poświęcona będzie modelowaniu elementów trójwymiarowych w Blenderze. Po tym kursie uczeń jest w stanie samodzielnie stworzyć rozbudowaną grę komputerową.Zajęcia z gier komputerowych prowadzone są w języku C#. Uczestnik poznaje sposoby i metodologię tworzenia gier komputerowych, zarówno dwu- jak i trójwymiarowych. W trakcie zajęć powstają pełnoprawne gry komputerowe- platformowa oraz RPG. Jako silnik do tworzenia gier wykorzystywany jest UNITY 3D. W drugim semestrze część lekcji poświęcona będzie modelowaniu elementów trójwymiarowych w Blenderze. Po tym kursie uczeń jest w stanie samodzielnie stworzyć rozbudowaną grę komputerową.

Program kursu

Pierwsze zajęcia poświęcone zostaną powtórzeniu wiadomości. Po dłuższej przerwie warto przypomnieć podstawy, które przerabiane były na poprzednich semestrach.
Na drugich zajęciach rozpoczęta zostanie praca z silnikiem Unity 3D. Uczniowie zapoznają się z interfejsem programu, poznają podstawowe elementy z jakich składa się gra. Rozpoczną prosty projekt gry UFO gdzie napiszą skrypt, dzięki któremu poruszą statkiem kosmicznym po planszy.
Trzecie zajęcia będą kontynuacją poprzednich. Zastosują nowe elementy związane z fizyką 2D, by statek nie uciekł poza planszę ale także mógł zdobywać punkty i je wyświetlać.
Czas na projekt na pozostałą część semestru. Ta lekcja poświęcona zostanie Game Design Documentowi, by pokazać jak ważną częścią tworzenia gier jest ich dokładne zaprojektowanie na samym początku.
Na kolejnych zajęciach zostanie poświęcony czas na przygotowanie prototypu gry. Uczniowie nałożą swoje pierwsze materiały na obiekty gry. Stworzą również skrypt, który pozwoli postać wyskakiwać w powietrze a także zrobić tzw. double jump.
Czas przygotować poziom pod poruszanie się po nim a właściwie poruszanie nim. Skrypt napisany na tych zajęciach pozwoli na małe oszustwo. To świat będzie się poruszał względem gracza tworząc iluzje że to jednak on po nim biegnie. Zaczniemy też zliczać nasze punkty.
Co to za gra w której się nic nie robi tylko biegnie? Dodamy więc przeszkody, które będziemy musieli omijać a także możliwość kontrolowania poziomu trudności. Gra nie może być przecież nudna.
W grze zdarza się, że coś się nie uda. Dlatego na tych zajęciach uczniowie zapoznają się z przeładowywaniem scen by w przypadku skuchy zrestartować poziom.
Nadajemy charakteru. Te zajęcia poświęcone zostaną wyglądowi poziomów, bohatera czy pułapek. Dodane zostaną grafiki oraz animacje przygotowane wcześniej by móc je zaimplementować.
Pieniądze rządzą światem. Dodane zostaną więc do gry by móc zdobywać punkty i wraz z kolejnymi próbami starać się pobić swój rekord. Dodamy też platformy by gra nie działa się tylko na jednym poziomie.
PowerUP… Dziś zaprogramowana zostanie nieśmiertelność. Przynajmniej taka chwilowa. Przygotujemy znajdźki, których zdobycie w trakcie gry wywołało dodatkowe efekty.
Zbudujmy w końcu porządny świat. Albo chociaż niech sam się buduje. Za pomocą kilku przygotowanych prefabów nasze plansze będą się losowo generowały. Dzięki temu każda rozgrywka będzie niepowtarzalna.
Przedostatnie zajęcia upłyną nam na tworzeniu interfejsu i menu. Jakoś gra musi się rozpocząć, skądś musimy wiedzieć ile mamy punktów. Dodana zostanie również muzyka, która będzie nam towarzyszyć w rozgrywce.
Pora na ostatnie szlify. Poprawki błędów, niedoróbek no i wisienka na torcie. Eksport na komputer i na Androida. Omówione zostaną najważniejsze kwestie i w końcu eksportujemy by pochwalić się innym naszą grą.

5 rat po 229

Zapisy i terminarz

Zaprogramuj swoją przyszłość już dziś!

Zapisz się na kurs

Nasi
partnerzy

Polecane z
bloga

Informatyka dla dzieci – nauka i zabawa w trybie online

Czytaj

Jak odkryć i rozwijać potencjał intelektualny dzieci?

Czytaj

Czy matematyka jest ważna w programowaniu?

Czytaj