Start zapisów na kursy semestralne! Sprawdź!

Zajęcia dla uczniów, którzy ukończyli pierwszy semestr kursu Tworzenie gier komputerowych w Unity

Zaawansowana nauka tworzenia gier 3D w oparciu o język programowania C# i silnik Unity. W trakcie zajęć uczniowie poznają również zasady tworzenia grafik 3D w programie Blender.


Drugi semestr kursu wprowadzi Cię w tematy grafik 3D, zaawansowanych mechanik, gameplay'a i wielu innych. Dowiedz się jak powstały najpopularniejsze gry i twórz własne.

  • 14 spotkań (raz w tygodniu)

  • 2 x 45 min (każde spotkanie)


5 rat po 229

Zapisy i terminarz

Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Zajęcia z gier komputerowych prowadzone są w języku C#. Uczestnik poznaje sposoby i metodologię tworzenia gier komputerowych, zarówno dwu- jak i trójwymiarowych. W trakcie zajęć powstają pełnoprawne gry komputerowe- platformowa oraz RPG. Jako silnik do tworzenia gier wykorzystywany jest UNITY 3D. W drugim semestrze część lekcji poświęcona będzie modelowaniu elementów trójwymiarowych w Blenderze. Po tym kursie uczeń jest w stanie samodzielnie stworzyć rozbudowaną grę komputerową.

Program kursu

Pierwsze zajęcia poświęcone zostaną obmyślaniu działania gry. Omówione zostaną różnice między grami 2D i 3D. Przygotowany zostanie Game Design Doc a także uczniowie dowiedzą się czym jest kontrola wersji projektu na podstawie GitHuba i Collaba.
Na tych zajęciach uczniowie przygotują kontroler gracza stosując wewnętrzny komponent Unity CharacterController. Oprócz poruszania gracza przygotują skrypt pracy kamery, przez którą będą oglądać świat gry.
Teraz uczniowie przygotują kilka specjalnych mechanik. Zaprogramują stoper, który będzie odmierzał ile czasu zostało do znalezienia mety. Stworzą też mechanikę pauzowania gry oraz zakończenie jej, czyli wygraną i przegraną.
Teraz uczniowie przygotują kilka specjalnych mechanik. Zaprogramują stoper, który będzie odmierzał ile czasu zostało do znalezienia mety. Stworzą też mechanikę pauzowania gry oraz zakończenie jej, czyli wygraną i przegraną.
Rozpoczęte zostaną pracę nad portalami, dzięki którym gracze będą mogli się przenieść do innej części labiryntu. Te zajęcia poświęcone zostaną zbudowaniu obiektu portalu.
Kolejne zajęcia będą kontynuacją portali. Stworzone zostaną skrypty, które pozwolą na płynne przejście między portalami a także stworzone zostanie kilka zabezpieczeń, by portal działał poprawnie.
Czas na grafikę 3D. I to dosłownie. Na tych zajęciach uczniowie zapoznają się z podstawami programu Blender 3D. Poznają jak się modeluje i jakie są elementy składowe modelu. Przygotują też pierwszą grafikę do gry.
Uczniowie z pomocą nauczyciela stworzą swoje własne grafiki 3D, które zastosują w tworzonej grze. Poznają kilka sztuczek związanych z modelowaniem, by uatrakcyjnić swoje projekty.
Po stworzeniu modeli i doszlifowaniu czas na export do Unity. Uczniowie dodadzą stworzone przez siebie modele do projektu a następnie dodadzą do nich skrypty związane z ich mechanikami.
Jeśli są PickUpy można dodawać animacje. Uczniowie wprawią w ruch swoje modele. Przy okazji stworzą mechanizm pułapki a także mechanizm otwierania drzwi za pomocą klucza.
Czas w końcu przygotować swój labirynt. Na tych zajęciach przygotowane zostaną skryptu, które pozwolą uczniom na generowanie labiryntów według ich pomysłów. Przygotują metę gry a także dodadzą niebo do projektu.
Gdy mamy gotowy labirynt warto go uatrakcyjnić poprzez dodanie pułapek, drzwi czy pickupów. Każdy uczeń stworzy w ten sposób własny, niepowtarzalny poziom gry.
Gotowy poziom można jeszcze uatrakcyjnić. Te zajęcia poświęcone zostaną materiałom by nadać koloryt obiektom. Następnie omówione zostaną postprocessy, dzięki którym uczniowie będą w stanie zupełnie zmienić tzw. Flow swojej gry. Na koniec wprowadzona zostanie muzyka i dźwięki.
Ostatnie zajęcia poświęcone zostaną interfejsowi gry. Wprowadzone zostaną dwuwymiarowe grafiki informujące gracza o czasie jaki mu pozostał, czy jest pod wpływem pickupu lub czy dobiegł w końcu do mety. Utworzone zostanie też proste Menu główne. No i w końcu eksportujemy naszą grę by móc pochwalić się znajomym.

W ramach zajęć otrzymujesz:

Co mówią o nas nasi uczniowie i ich rodzice?

5 rat po 229

Zapisy i terminarz

Zaprogramuj swoją przyszłość już dziś!

Zapisz się na kurs

Polecane z
bloga

Jaki powinien być program zajęć z programowania?

Czytaj

Programowanie dla dzieci w języku Scratch - czy warto?

Czytaj

Programowanie dla przedszkolaków - na jakie zajęcia postawić?

Czytaj