Scratch jest już gotowy aby pokazać nam wspaniały świat programowania. Dzięki poznaniu podstawowych i zaawansowanych pojęć wkroczymy na ścieżkę prawdziwych programistów. Czekają na nas różne przygody w krainach gdzie mieszka Wither i Steve, ale też na wyspie Angry Birdsów czy torach Forzy Horizon.

  • 14 spotkań (raz w tygodniu)

  • 2 x 45 min (każde spotkanie)


5 rat po 209

Zapisy i terminarz

lub

płatność jednorazowa (zniżka 50 zł) 995


Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Podstawy programowania realizowane są w języku Scratch. Jest to edukacyjny język, stworzony jako narzędzie do nauczania dzieci podstaw programowania. Umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, bądź gier. Programowanie odbywa się w sposób wizualny – elementy języka mają kształt puzzli, które ułożone we właściwy sposób tworzą działający program lub grę. Część zajęć przeznaczona jest na programowanie aplikacji na platformę Android w języku App Inventor. Od drugiego semestru wprowadzane są inne języki i platformy takie jak m.in.: KODU (tworzenie gier 3D) oraz Python z Minecraftem.

Program kursu

Celem lekcji jest przedstawienie czym jest programowanie, jak się tworzy gry i czym są języki programowania. Drugim celem jest wdrożenie w środowisko SCRATCH poprzez stworzenie pierwszej gry w tym środowisku - Minecraft.
Celem lekcji jest poznanie zasad działania niektórych efektów np. duch oraz przypomnienie zmiennych i ich możliwości wpływu na różne elementy gier.
Na lekcji utworzona zostanie gra polegająca na poruszaniu się batyskafem i zestrzeliwaniu podwodnych bestii. Pokazane zostaną właściwości klonowania.
Celem lekcji jest stworzenie gry T-rex, która znana jest z przeglądarki Google Chrome i uruchomić ja można wtedy, gdy nie mamy połączenia z internetem.
Zajęcia stanowią kontynuację dla poprzedniej lekcji.
Celem lekcji jest stworzenie gry Flappy Bird. Tworzenie dynamicznie zmieniającego się tła.
Celem lekcji jest utrwalenie funkcji bloku message oraz zapoznanie się z kategorią “Więcej bloczków”. Stworzenie swojego bloczku.
Zajęcia stanowią kontynuację dla poprzedniej lekcji.
Celem lekcji jest stworzenie projektu Wyścigi.
Zajęcia stanowią kontynuację dla poprzedniej lekcji.
Celem lekcji jest stworzenie rozbudowanej gry multiplayerowej.
Zajęcia stanowią kontynuację dla poprzedniej lekcji.
Celem lekcji jest podsumowanie materiału z I semestru (pierwsze 45 minut) oraz wprowadzenie w platformę KODU (drugie 45 minut).
Celem lekcji jest wprowadzenie w platformę App Inventor. Pokazanie możliwości uruchamianie programów na telefonie. Tworzenie pierwszego designu graficznego.

W ramach zajęć otrzymujesz:

Co mówią o nas nasi uczniowie i ich rodzice?

Miejsce na dodatkowy tekst