Trwają zapisy na krótkie kursy online! Sprawdź!

Zaawansowane programowanie w języku Scratch. Zajęcia oparte o wymagające projekty wprowadzające terminy takie jak zmienne, listy, pętle, instrukcje warunkowe i wiele innych.


Scratch powraca w jeszcze wspanialszej odsłonie. Czekają już na Ciebie nowe gry i postaci - Wither, Steve, Angry Birdsy i wiele, wiele innych.

  • 14 spotkań (raz w tygodniu)

  • 2 x 45 min (każde spotkanie)


5 rat po 190

Zapisy i terminarz

Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Podstawy programowania realizowane są w języku Scratch. Jest to edukacyjny język, stworzony jako narzędzie do nauczania dzieci podstaw programowania. Umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, bądź gier. Programowanie odbywa się w sposób wizualny – elementy języka mają kształt puzzli, które ułożone we właściwy sposób tworzą działający program lub grę. Część zajęć przeznaczona jest na programowanie aplikacji na platformę Android w języku App Inventor. Od drugiego semestru wprowadzane są inne języki i platformy takie jak m.in.: KODU (tworzenie gier 3D) oraz Python z Minecraftem.

Program kursu

Celem lekcji jest przedstawienie czym jest programowanie, jak się tworzy gry i czym są języki programowania. Drugim celem jest wdrożenie w środowisko SCRATCH poprzez stworzenie pierwszej gry w tym środowisku - Minecraft.
Celem lekcji jest zapoznanie uczniów z kategorią “Pisak”. Tworzenie algorytmów rysujących figury geometryczne. Dodatkowym celem jest stworzenie konta Scratchowego w celu umożliwienia prezentacji swoich projektów w Internecie.
Na lekcji utworzona zostanie gra polegająca na poruszaniu się batyskafem i zestrzeliwaniu podwodnych bestii. Pokazane zostaną właściwości klonowania.
Celem lekcji jest stworzenie gry T-rex, która znana jest z przeglądarki Google Chrome i uruchomić ja można wtedy, gdy nie mamy połączenia z internetem.
Zajęcia stanowią kontynuację dla poprzedniej lekcji.
Celem lekcji jest stworzenie gry Flappy Bird. Tworzenie dynamicznie zmieniającego się tła.
Celem lekcji jest utrwalenie funkcji bloku message oraz zapoznanie się z kategorią “Więcej bloczków”. Stworzenie swojego bloczku.
Zajęcia stanowią kontynuację dla poprzedniej lekcji.
Celem lekcji jest stworzenie projektu Wyścigi.
Zajęcia stanowią kontynuację dla poprzedniej lekcji.
Celem lekcji jest stworzenie rozbudowanej gry multiplayerowej.
Zajęcia stanowią kontynuację dla poprzedniej lekcji.
Celem lekcji jest podsumowanie materiału z I semestru (pierwsze 45 minut) oraz wprowadzenie w platformę KODU (drugie 45 minut).
Celem lekcji jest wprowadzenie w platformę App Inventor. Pokazanie możliwości uruchamianie programów na telefonie. Tworzenie pierwszego designu graficznego.

5 rat po 190

Zapisy i terminarz

Zaprogramuj swoją przyszłość już dziś!

Zapisz się na kurs

Nasi
partnerzy

Polecane z
bloga

Informatyka dla dzieci – nauka i zabawa w trybie online

Czytaj

Jak odkryć i rozwijać potencjał intelektualny dzieci?

Czytaj

Czy matematyka jest ważna w programowaniu?

Czytaj