Zajęcia dla uczniów, którzy ukończyli pierwszy semestr kursu Wstęp do Programowania.

Drugi semestr to przede wszystkim zajęcia projektowe, które udowodnią, że programista to nie jest nudny zawód. Dowiemy się jak tworzyć gry, aplikacje i programy w oparciu o język programowania C#.

  • 14 spotkań (raz w tygodniu)

  • 2 x 45 min (każde spotkanie)

  • Max. ilość osób (10)


5 płatności po 249,00 zł

Zapisy i terminarz

lub

-50 zł przy płatności jednorazowej 1 195,00 zł


Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Kurs, obejmujący 2 semestry, stanowi wstęp do „prawdziwego” programowania. Na przykładzie nowoczesnego, opracowanego przez firmę Microsoft języka C#, omawiane są jego podstawowe elementy. Oprócz tego, uczeń poznaje sposoby tworzenia stron internetowych oraz podstawy bezpiecznego korzystania z Internetu i hackingu.

Program kursu

Na pierwszych zajęciach powtórzymy materiał poznany w pierwszym semestrze. Przypomnimy zagadnienia takie jak: zmienne, operacje na zmiennych, instrukcje warunkowe, pętle, metody, tworzenie aplikacji okienkowych i konsolowych.
Celem lekcji jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami, koncepcją programowania obiektowego oraz pracą w Solution Eksplorerze.
Celem lekcji jest pogłębienie wiedzy w tematyce programowania obiektowego. Przedstawione zostaną zagadnienia takie jak dziedziczenie, nadpisywanie metod oraz elementy statyczne w programowaniu.
Celem lekcji jest powtórka i utrwalenie materiału z podstaw programowania obiektowego oraz poznanie elementów takich jak przeładowanie metod, pętla foreach oraz listy.
Celem lekcji jest powtórka i utrwalenie materiału z podstaw programowania obiektowego.
Stworzymy okienkową grę memory, w której zostaną rozlosowane pary obrazków podczas jej uruchomienia. Naszym zadaniem będzie w jak najkrótszym czasie odszukać wszystkie pary, żeby zdobyć jak najwięcej punktów. Gra będzie posiadać odmierzanie upływającego czasu oraz możliwość restartu po jej zakończeniu.
Zajęcia stanowią kontynuację tematu realizowanego na poprzedniej lekcji.
Zajęcia stanowią kontynuację tematu realizowanego na poprzedniej lekcji.
Będzie to nasz największy projekt. Gra “Statki” będzie składać się z dwóch okienek (ustawienie planszy oraz rozgrywki). Zaprogramujemy grę z komputerem. Przygotowany projekt jest aplikacją, którą można rozbudowywać i modyfikować według uznania. Na lekcje zaproponowano wersję uproszczoną gry. Na pierwszych zajęciach skupimy się na przygotowaniu wyglądu okien i podstawowych klas, które będą używane w projekcie.
Na zajęciach rozpoczniemy pracę nad kodem dotyczącym okna UstawienieStatków. Przygotujemy odpowiednie zdarzenia i je zaprogramujemy.
Na zajęciach dokończymy pracę nad zdarzeniami związanymi z etapem ustawiania statków na planszy przez gracza.
Na zajęciach rozpoczniemy pracę nad mechaniką gry, czyli elementami programu dotyczącymi okna Rozgrywka.
Zapoznamy się z podstawowymi pojęciami związanymi z hackingiem i bezpieczeństwem. Stworzymy prostą aplikację symulującą wykradanie loginów i haseł.
Zapoznanie z silnikiem graficznym służącym do tworzenia gier komputerowych, wykorzystywanym na zajęciach. Stworzenie pierwszej gry.

W ramach zajęć otrzymujesz:

Co mówią o nas nasi uczniowie i ich rodzice?

Miejsce na dodatkowy tekst