Zajęcia dla uczniów, którzy dobrze znają już Scratcha lub ukończyli pierwszy semestr kursu Programy i Gry Komputerowe.

Semestr drugi Programów i Gier Komputerowych przynosi coś dla każdego. W pierwszej części poznamy zasady tworzenia aplikacji mobilnych w App Inventor, a swoje aplikacje będziemy mogli udostępniać znajomych. Druga część semestru to świat gier 3D w Kodu Game Lab i tworzenie wieloetapowych projektów.

  • 14 spotkań (raz w tygodniu)

  • 2 x 45 min (każde spotkanie)


5 rat po 209

Zapisy i terminarz

lub

płatność jednorazowa (zniżka 50 zł) 995


Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Drugi semestr kursu to dalsze zgłębianie wiedzy programistycznej. Wprowadzane są nowe języki i platformy takie jak KODU (tworzenie gier 3D), App Inventor (tworzenie aplikacji mobilnych na system Android) oraz Python z Minecraftem.

Program kursu

Podczas zajęć stworzona zostanie aplikacja mobilna do pomiaru ilości wykonywanych kroków, przebytej odległości i szybkości.
Celem lekcji jest stworzenie mobilnej gry Push the button. Poznane zostaną mechanizmy działania stopera, zaprogramowanie losowości, wykorzystanie animacji oraz komponenty dźwiękowe i inicjalizacja zmiennych.
W trakcie zajęć głównym celem jest stworzenie mobilnej aplikacji Dyktafon, a także poznanie mechanizmu Recorder, komponentów dźwiękowych oraz poznanie notyfikacji.
Celem lekcji jest stworzenie mobilnej aplikacji Fiszki oraz poznanie działania sensorów.
Zajęcia stanowią kontynuację poprzedniej lekcji.
Podczas zajęć stworzona zostanie gra pozwalająca poznać mechanikę skoku w różnego rodzaju aplikacjach.
Zajęcia stanowią kontynuację poprzedniej lekcji.
Podczas lekcji stworzona zostanie dobrze znana gra “Kółko i krzyżyk”. Poruszone zostaną tematy implementacji logiki aplikacji. Na lekcji odbędzie się również prezentacja prac samodzielnych uczniów.
Zajęcia stanowią kontynuację poprzedniej lekcji oraz podsumowanie wiadomości i prezentację projektów własnych.
Celem lekcji jest stworzenie pierwszej gry w KODU - „Wyścigi” oraz poznanie środowiska Kodu i specyfiki gier 3D.
Podczas lekcji stworzona zostanie gra Podczas lekcji stworzona zostanie gra „Zatłoczona droga”, w której przedstawione będzie klonowanie i niszczenie przeciwników oraz przypomnienie mechanizmu stopera.
Celem lekcji jest stworzenie gry „Gwiezdne wojny” oraz zapoznanie z możliwościami poruszania pomiędzy planszami i jednoczesnego sterowania kilkoma postaciami.
Zadanie, przed jakim zostaną postawieni uczestnicy to przygotowanie dwupoziomego świata wraz z opracowaniem teleportacji i budowania mostów.
Celem lekcji jest zapoznanie ucznia z językiem Python poprzez grę Minecraft – wprowadzenie w następny kurs „Python w Minecrafcie i strony internetowe”. Na zajęciach rozdane zostaną certyfikaty ukończenia kursu.

W ramach zajęć otrzymujesz:

Co mówią o nas nasi uczniowie i ich rodzice?

Miejsce na dodatkowy tekst