Rekomendowany dla uczniów, którzy ukończyli pierwszy semestr kursu Programy i Gry Komputerowe lub znają Scratcha na poziomie średnio-zaawansowanym.

Semestr drugi Programów i Gier Komputerowych przynosi coś dla każdego. W pierwszej części poznamy zasady tworzenia aplikacji mobilnych w App Inventor, a swoje aplikacje będziemy mogli udostępniać znajomych. Druga część semestru to świat gier 3D w Kodu Game Lab i tworzenie wieloetapowych projektów.

  • 14 spotkań (raz w tygodniu)

  • 2 x 45 min (każde spotkanie)


5 płatności po 219

Zapisy i terminarz

lub

-50 zł przy płatności jednorazowej 1045


Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Drugi semestr kursu to dalsze zgłębianie wiedzy programistycznej. Wprowadzane są nowe języki i platformy takie jak KODU (tworzenie gier 3D), App Inventor (tworzenie aplikacji mobilnych na system Android) oraz Python z Minecraftem.

Program kursu

Podczas zajęć stworzona zostanie aplikacja mobilna do pomiaru ilości wykonywanych kroków, przebytej odległości i szybkości.
Celem lekcji będzie przygotowanie gry, w której zadaniem gracza będzie rozbroić minecraftowy ładunek TNT. Na zajęciach przygotujemy rozbudowany interfejs gry. Poznamy techniki dodawania grafik oraz dźwięków w projekcie.
Zajęcia stanowią kontynuację poprzedniej lekcji.
Celem lekcji jest stworzenie mobilnej aplikacji Fiszki oraz poznanie działania sensorów.
Zajęcia stanowią kontynuację poprzedniej lekcji.
Podczas zajęć stworzona zostanie gra pozwalająca poznać mechanikę skoku w różnego rodzaju aplikacjach.
Zajęcia stanowią kontynuację poprzedniej lekcji.
Podczas lekcji stworzona zostanie dobrze znana gra “Kółko i krzyżyk”. Poruszone zostaną tematy implementacji logiki aplikacji. Na lekcji odbędzie się również prezentacja prac samodzielnych uczniów.
Zajęcia stanowią kontynuację poprzedniej lekcji oraz podsumowanie wiadomości i prezentację projektów własnych.
Celem lekcji jest stworzenie pierwszej gry w KODU - „Wyścigi” oraz poznanie środowiska Kodu i specyfiki gier 3D.
Podczas lekcji stworzona zostanie gra Podczas lekcji stworzona zostanie gra „Zatłoczona droga”, w której przedstawione będzie klonowanie i niszczenie przeciwników oraz przypomnienie mechanizmu stopera.
Celem lekcji jest stworzenie gry „Gwiezdne wojny” oraz zapoznanie z możliwościami poruszania pomiędzy planszami i jednoczesnego sterowania kilkoma postaciami.
Zadanie, przed jakim zostaną postawieni uczestnicy to przygotowanie dwupoziomego świata wraz z opracowaniem teleportacji i budowania mostów.
Celem lekcji jest zapoznanie ucznia z językiem Python poprzez grę Minecraft – wprowadzenie w następny kurs „Python w Minecrafcie i strony internetowe”. Na zajęciach rozdane zostaną certyfikaty ukończenia kursu.

W ramach zajęć otrzymujesz:

Co mówią o nas nasi uczniowie i ich rodzice?

Miejsce na dodatkowy tekst