Trwają zapisy na semestralne kursy stacjonarne oraz online! Sprawdź!

Zajęcia dla uczniów, którzy ukończyli drugi semestr kursu Tworzenie gier komputerowych w Unity

Metodologia tworzenia gier w oparciu o język programowania C# i silnik Unity. W trakcie zajęć wykorzystane będzie m.in. narzędzie Game design Doc, Mirror, HLAPI czy Photon. Trzeci semestr kursu wprowadzi Cię w m.in. w tematy zaawansowanych mechanik, technologii webowych, serwerów gry i wielu innych. Dowiedz się jak powstały najpopularniejsze gry i twórz własne.

  • 14 spotkań (raz w tygodniu)

  • 2 x 45 min (każde spotkanie)


5 rat po 239

Zapisy i terminarz

lub

płatność jednorazowa (zniżka 45 zł) 1150


Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Zajęcia z gier komputerowych prowadzone są w języku C#. W trakcie zajęć uczestnicy stworzą projekt - wyścigową grę sieciową, w której będzie mogło konkurować kilku graczy. Uczniowie dowiedzą się m.in. jak tworzyć postaci czy tablicę wyników.

Program kursu

Na pierwszych zajęciach przypomnimy sobie podstawy C# i Unity. Przypomnimy też sobie Game Design Doc przy omawianiu projektu semestralnego.
Na pierwszych zajęciach omówimy i zaprojektujemy model poruszania się samochodu. Skorzystamy już z gotowych mechanik, które ulepszymy sobie pod nasz projekt.
Kolejne zajęcia poświęcone będą tworzeniu levelu testowego do naszej gry. Przygotujemy trasę, na której będziemy testować naszą przyszłą grę.
To będą pierwsze zajęcia związane z webówką. Omówione zostaną podstawy takie jak serwer, protokoły sieciowe czy lista portów.
Na tych zajęciach omówimy znane narzędzia do tworzenia gier w Unity takie jak Mirror, HLAPI czy Photon. Przedyskutujemy ich wady i zalety a także poszukamy w jakich grach zostały zastosowane. Zainstalujemy również narzędzie, które sami będziemy stosować.
Na tych zajęciach utworzymy – zasymulujemy serwer, z którym będą się łączyć gracze. Dowiemy się co to jest adres a także wyślemy i pobierzemy z niego dane.
Na tych zajęciach zasymulujemy połączenie z innej instancji gry, dzięki temu zaczniemy testować połączenia z innymi graczami.
Omówimy sobie działanie fizyki. Jak wygląda to po stronie serwera/gospodarza a jak po stronie innych graczy a także będziemy poprawiać niedociągnięcia naszego projektu.
Na tych zajęciach dodamy powerup przyspieszający postaci a także pułapkę poślizgową, która zmniejszy nasze panowanie nad kierownicą w danej chwili.
Te zajęcia posłużą dokończeniu powerupów i dodaniu mechaniki ich losowego pojawiania się na trasie u wszystkich graczy.
Te zajęcia poświęcone będą stworzeniu tablicy wyników, do której będą wpisywane wyniki danej rozgrywki. Zapiszemy też najlepszy wynik dla danej mapy.
Na tych zajęciach skupimy się na przygotowaniu Lobby z którego będzie można stworzyć nową grę, wybrać mapę a także dołączyć do czyjejś rozgrywki.
Te zajęcia poświęcone będą tworzeniu menu customizacji naszej postaci. Zapiszemy takie informacje jak nazwa gracza, kolor samochodu czy kolory świateł. Dane te będą zapisane lokalnie dla każdego gracza osobno.
Ostatnie zajęcia poświęcone zostaną poprawię błędów, eksporcie a także testowaniu połączenia gotowych projektów.

W ramach zajęć otrzymujesz:

Co mówią o nas nasi uczniowie i ich rodzice?

5 rat po 239

Zapisy i terminarz

Zaprogramuj swoją przyszłość już dziś!

Zapisz się na kurs

Nasi
partnerzy

Polecane z
bloga

Unity Developer - poznajcie gamingowy zawód przyszłości!

Czytaj

Jaki język programowania wybrać na początku? Zbiór porad

Czytaj

Co rozwijają zajęcia komputerowe dla dzieci?

Czytaj
Miejsce na dodatkowy tekst