Konieczna jest umiejętność obsługi myszki, pisania, czytania i liczenia w zakresie 20.

Zajęcia pokażą uczestnikom elementy związane z programowaniem kostiumów oraz ruchu postaci po ekranie. Wprowadzone zostanie pojęcie pętli oraz komend startowych.


Krąży legenda, że Kosmici od dawna zachwyceni są dziełem ludzkości, jakim są gry komputerowe. Możliwość zamknięcia wirtualnego świata w elektronicznej maszynie jest podobno hitem w całym Kosmosie! Mieszkańcy obcej galaktyki przybyli na Ziemię, aby wybrać najwspanialszą grę Wszechświata. Pomóż im zdecydować, która z nich jest najlepsza, ale uważaj - bohaterowie z innych gier będą próbowały Ci przeszkodzić. Steruj Kosmitą i zdobywaj punkty za złapanie ulubionej gry. Jeżeli jednak nie uda Ci się zdobyć wystarczającej ilości punktów, Kosmici sami zdecydują o wyborze najlepszej gry.

  • 1 spotkanie (warsztat)

  • 2 x 45 min (czas trwania)


bezpłatne 0

Zapisy i terminarz

Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Zajęcia wprowadzają uczestników w podstawy programowania. Warsztaty wykorzystują środowisko programowania Scratch ze względu na mocno zarysowaną intuicyjność działania i duże możliwości. Jest to internetowe środowisko pozwalające na tworzeni skryptów przy pomocy różnokolorowych bloków. Każdy blok reprezentuje inną funkcję w programowaniu. Każdy projekt może być na bieżąco testowany, a stworzoną grę uczniowie mogą zabrać ze sobą do domu lub udostępnić swoim znajomym.

Program kursu

Celem lekcji jest przedstawienie możliwości Scratcha w tworzeniu gier i programów. Poznane zostaną podstawowe elementy środowiska programowania takie jak interakcje między obiektami, punktacje i sposoby startu programu.
Miejsce na dodatkowy tekst