Kurs tworzenia grafik 2D przygotowany dla osób rozpoczynających swoją przygodę z grafiką komputerową. W ramach zajęć wykorzystywane jest środowisko Photopea oraz Inkscape.

  • 14 spotkań (raz w tygodniu)

  • 2 x 45 min (każde spotkanie)

  • Max. ilość osób (12)


5 płatności po 239

Zapisy i terminarz

lub

-50 zł przy płatności jednorazowej 1145


Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Kurs "Grafika 2D" skierowany jest do uczniów, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z grafiką 2D i chcą nauczyć się tworzenia projektów grafiki rastrowej oraz wektorowej. Podczas kursu dowiedzą się jak edytować i ulepszać zdjęcia, opanują podstawowe techniki retuszu, nauczą się pracy z warstwami, maskami i filtrami. W ramach nauki grafiki wektorowej uczestnicy nauczą się tworzyć logo, ulotki reklamowe, plakaty, zaproszenia, grafiki do udostępniania na Facebook czy Instagram.W trakcie kursu przedstawione zostaną podstawowe zagadnienia potrzebne do rozpoczęcia nauki komputerowego projektowania graficznego.Na kursie uczeń pozna program Photopea oraz Inkscape.

Program kursu

Lekcja ma na celu przedstawienie uczniom czym jest projektowanie i praca edytora fotografii. Przypomnimy, na czym polega różnica między grafiką rastrową a grafiką wektorową. Ponadto zapoznają się z interfejsem programu Photopea. Na lekcji poznane zostaną narzędzia i funkcje programu. Uczeń pozna, czym są warstwy, siatki, prowadnice wykonując proste ćwiczenia demonstrujące zasadę ich działania.
Celem lekcji jest nauka kluczowych technik: eksport, skalowanie, panel historia i wycofywanie zmian oraz edycja tonów i kolorów.
Celem lekcji jest nauka pracy na warstwach – rozmieszanie i przesuwanie, grupowanie i organizowanie, blokowanie, krycie.
Celem lekcji jest nauka pracy z filtrami – rozmycie oraz pikselizacja, dodawanie i usuwanie szumów wyostrzanie obrazów, rzucanie cienia i filtry światła. Na koniec również filtry dekoracyjne.
Celem lekcji jest zapoznanie się z narzędziami do retuszu oraz wykorzystanie ich w praktyce na przykładzie własnych zdjęć. Uczniowie dowiedzą się jak usuwać niedoskonałości, wygładzać skórę, podkreślać oczy czy zmieniać kolor tęczówki.
Korzystając z zwykłego zdjęcia, przemienimy je w klimatyczne zdjęcie z jesiennego lasu. Skorzystamy z maski warstwy, kolorowania i krzywych by uzyskać magiczny efekt.
Zajęcia poświęcone zostaną dwóm projektom. Pierwszym będzie Face Swap. Przeniesiemy twarz na owoc lub warzywo. W trakcie drugiego projektu ze zdjęcia widoku miasta stworzymy okrągłą, płaską planetę.
Wprowadzenie w myślenie projektowe i kreatywne oraz zapoznanie z interfejsem programu Inkscape oraz budowaniem prostych obiektów. Lekcja ma na celu przedstawienie uczniom, czym jest projektowanie graficzne oraz zapoznanie ich z pracą grafika. Dowiedzą się, na czym polega różnica między grafiką rastrową a grafiką wektorową. Poznają narzędzia do właściwego doboru kolorów. Zbudują prostą infografikę.
Uczeń nauczy się, jak projektować równo elementy dzięki prowadnicom i siatce. Nauczy się mierzyć odległości, centrować i ustawiać obiekty w idealnym porządku. Pozna również poziomy wyświetlania obiektów i grupowanie. Dzięki tym funkcjom będzie mógł logicznie i w uporządkowany sposób wykonać prace, które wymagają równych odstępów i dokładnego projektowania.
Celem lekcji jest utworzenie logo służącej do identyfikacji wizualnej firmy, drużyny piłkarskiej, zespołu muzycznego. Uczniowie poznają narzędzie pióro i nauczą sprawnie się nim posługiwać. Będą potrafili konstruować własne kształty z podstawowych. Poznają proste funkcje przekształcania tekstu.
Celem lekcji jest utworzenie zaproszenia na przyjęcie urodzinowe oraz nauka pracy na warstwach. Uczeń pozna również filtry. Łącząc poznane wcześniej umiejętności stworzy składane zaproszenie.
Celem lekcji jest stworzenie pocztówki z wakacji lub plakatu - koncertu, spektaklu teatralnego lub występu tanecznego. Uczeń zaznajomi się z wektoryzacją zdjęć i rysunków rastrowych. Nauczy się samodzielnie organizować przestrzeń pracy i korzystać płynnie ze wszystkich poznanych do tej pory zagadnień.
Na tych zajęciach stworzymy miasto w rzucie izometrycznym. Zastosujemy wiedzę związaną z prowadnicami, siatką oraz perspektywą by zaprojektować makietę miasta z wieżowcami.
Zajęcia poświęcone zostaną tworzeniu animacji. Za pomocą inkscape stworzymy kolejne klatki animacji, które następnie zapiszemy w postaci pliku .gif.

W ramach zajęć otrzymujesz:

Co mówią o nas nasi uczniowie i ich rodzice?

Miejsce na dodatkowy tekst