Tworzenie grafik trójwymiarowych wykorzystywanych w grach i animacjach. Przy pomocy środowiska Blender 3D uczniowie wprowadzani są w tajniki grafik 3D oraz sposobu tworzenia animacji.

  • 14 spotkań (raz w tygodniu)

  • 2 x 45 min (każde spotkanie)


5 płatności po 239

Zapisy i terminarz

lub

-50 zł przy płatności jednorazowej 1145


Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Kurs “Grafika 3D” to zajęcia dla tych wszystkich, którzy chcą poznać podstawy tworzenia grafiki trójwymiarowej do gier czy animacji. Na zajęciach każdy nauczy się podstaw programu Blender 3D, pozna jego możliwości i stworzy swoje modele trójwymiarowe. Podczas kursu uczestnicy poznają podstawy tworzenia animacji 3D.

Program kursu

Celem lekcji jest zapoznanie uczniów z środowiskiem Blender 3D. Uczniowie poznają podstawy poruszania się po programie, dodawania nowych obiektów. Poznają podstawowe operacje przesunięcia, obrotu i skalowania.
Celem lekcji jest wytłumaczenie z czego składa się model 3D, jak się go edytuje i jak na podstawie prostej figury stworzyć coś zaawansowanego. Na zajęciach uczniowie stworzą kielich, któremu nałożą materiał, rozłożą jego siatkę UV i wygrawerują na nim napis.
Na tej lekcji uczniowie wymodelują miecz. Zastosują swoją wiedzę z poprzednich zajęć a także poznają sposoby dodawania detali za pomocą narzędzi bevelowania oraz tworzenie meshy za pomocą linii.
Na tej lekcji uczniowie, na podstawie miecza przygotują jego UV mapę oraz przygotują shadery by stworzyć realistyczne efekty.
Na tej lekcji uczniowie połączą wszystkie elementy miecza. Przygotują modele kamieni, dodadzą materiały. Stworzą również shader lawy. Na koniec przygotują własną scenę i stworzą render.
Za pomocą programu Inkscape stworzymy linie szkicu herbu, który następnie przeniesiemy do Blendera i stworzymy jego trójwymiarową wersję.
Na zajęciach przypomnimy sobie wiadomości z dotychczasowych lekcji a także zapoznamy się z nowymi zakładkami: Animation i Timeline
Na tych zajęciach omówimy sobie kilka rodzajów animacji takie jak: animacja na kościach oraz animacja za pomocą krzywych.
Na zajęciach, przygotowany zostanie model kuli ziemskiej a następnie przygotowana zostanie animacja zmiany pory dnia w zależności od położenia słońca.
Na tych zajęciach przygotowany zostanie model postaci na podstawie szkicu a następnie zostanie on oteksturowany.
Na zajęciach, będziemy kontynuować pracę nad naszą postacią. Poznamy podstawy animacji postaci oraz wyeksportujemy nasz model do programu Mixamo.
Na tych zajęciach stworzymy prostą animację pociągu jeżdżącego po torach. Zastosujemy tutaj krzywe by budować różne kształty torów, po których będzie poruszał się nasz pociąg.
Na tych zajęciach poznamy jedno z ciekawszych narzędzi jakie udostępnia Blender, Geometry Nodes. Poznamy jak można kreować przestrzeń za pomocą kilku suwaków a następnie rozpoczniemy projekt voxelowego (Minecraftowego) świata.
Kontynuujemy tworzenie świata stworzonego z voxeli, dodamy do niego kolorów i przygotujemy różne wersje renderów.

W ramach zajęć otrzymujesz:

Co mówią o nas nasi uczniowie i ich rodzice?

Miejsce na dodatkowy tekst