Unia Europejska

Tworzenie grafik trójwymiarowych wykorzystywanych w grach i animacjach. Przy pomocy środowiska Blender 3D uczniowie wprowadzani są w tajniki grafik 3D oraz sposobu tworzenia animacji.

  • 1x w tygodniu - 2 x 45 minut (przez cały semestr)

  • 2 x 45 min (każde spotkanie)

  • Max. ilość osób (10)


płatność miesięczna od 248,00 zł


Wypróbuj nas! Jeśli zajęcia Ci się nie spodobają, masz możliwość bezpłatnej rezygnacji po pierwszej lekcji!

Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Kurs “Grafika 3D” to zajęcia dla tych wszystkich, którzy chcą poznać podstawy tworzenia grafiki trójwymiarowej do gier czy animacji. Na zajęciach każdy nauczy się podstaw programu Blender 3D, pozna jego możliwości i stworzy swoje modele trójwymiarowe. Podczas kursu uczestnicy poznają podstawy tworzenia animacji 3D.

Program kursu

Celem lekcji jest zapoznanie uczniów z środowiskiem Blender 3D. Uczniowie poznają podstawy poruszania się po programie, dodawania nowych obiektów. Poznają podstawowe operacje przesunięcia, obrotu i skalowania.
Celem lekcji jest wytłumaczenie z czego składa się model 3D, jak się go edytuje i jak na podstawie prostej figury stworzyć coś zaawansowanego. Na zajęciach uczniowie stworzą kielich, któremu nałożą materiał, rozłożą jego siatkę UV i wygrawerują na nim napis.
Na tej lekcji uczniowie wymodelują miecz. Zastosują swoją wiedzę z poprzednich zajęć a także poznają sposoby dodawania detali za pomocą narzędzi bevelowania oraz tworzenie meshy za pomocą linii.
Na tej lekcji uczniowie, na podstawie miecza przygotują jego UV mapę oraz przygotują shadery by stworzyć realistyczne efekty.
Na tej lekcji uczniowie połączą wszystkie elementy miecza. Przygotują modele kamieni, dodadzą materiały. Stworzą również shader lawy. Na koniec przygotują własną scenę i stworzą render.
Na tej lekcji przygotujemy Herb, na podstawie obrazka. Skorzystamy do tego z programu Inkscape.
Na zajęciach przypomnimy sobie wiadomości z dotychczasowych lekcji a także zapoznamy się z nowymi zakładkami: Animation i Timeline
Na tych zajęciach omówimy sobie kilka rodzajów animacji takie jak: animacja na kościach oraz animacja za pomocą krzywych.
Na tych zajęciach stworzymy animację futurystycznej kolejki. Skorzystamy do tego z krzywych oraz stworzymy świetlistą linię po której będzie się poruszać.
Na dzisiejszych zajęciach wymodelujemy model ptaka oraz dodamy do niego szkielet, który pozwoli nam wykonać naturalnie wyglądające animacje.
Na zajęciach nie będziemy tworzyć animacji. Przygotujemy model postaci, który można wykorzystać w grach. Pomalujemy go również by stworzyć dla niego tekstury.
Na zajęciach zajmiemy się animacją. Te zajęcia będą przede wszystkim pracą własną uczniów.
Te zajęcia będą na dwóch lekcjach. Poznamy narzędzie Geometry Nodes i zastosujemy je by stworzyć generator świata minecraft.
Kontynuujemy tworzenie świata stworzonego z voxeli, dodamy do niego kolorów i przygotujemy różne wersje renderów.
Na lekcji spróbujemy doszlifować nasze umiejętności poprzez animowanie postaci, którą utworzyliśmy wcześniej, na wzór ruchów z gier takich jak Mortal Kombat i podobne.
Celem lekcji jest wykonanie serii małych prostych projektów za pomocą których uczestnik jest w stanie utrwalić swoją wiedzę z zakresu modelowania.
Na zajęciach będziemy utrwalali informacje z węzłów geometrycznych. Jest to bardzo przydatne narzędzie, które w ostatnich kilku wersjach Blendera znacznie zyskało na popularności. Za pomocą węzłów możemy proceduralnie generować obiekty oraz inne elementy sceny posiadając przy tym dużą kontrolę nad wszystkimi szczegółami.
Na zajęciach stworzymy w miarę duży pojedynczy projekt, w którym zastosujemy większość konceptów poznanych podczas tego semestru. Stworzymy szkielet do podstawowego modelu, będziemy modelować akcesoria oraz je teksturować i animować.

Informacja o plasowaniu ofert

Kursy są wyświetlane w zależności od wieku potencjalnych uczestników (pierwsze wyświetlane są kursy dla najmłodszych) oraz poziomu zaawansowania (pierwsze wyświetlane są kursy dla najmniej zaawansowanych uczestników). Wyświetlanie kursów nie jest uzależnione od dokonania jakichkolwiek płatności na naszą rzecz przez ich organizatorów lub od płatnej reklamy.

Miejsce na dodatkowy tekst