Trwają zapisy na krótkie kursy online! Sprawdź!

Zajęcia dla uczniów, którzy ukończyli pierwszy semestr kursu Wstęp do Programowania.

Tworzenie programów przy pomocy języka C#. Są to zajęcia projektowe, pozwalające na stworzenie gotowych aplikacji możliwych do udostępnienia.


Programista to nie jest nudny zawód. Niektórzy zajmują się nawet tworzeniem gier. Chcesz spróbować? W takim razie nie czekaj, bo zaraz zaczynamy. Drugi semestr programowania czas zacząć.

  • 14 spotkań (raz w tygodniu)

  • 2 x 45 min (każde spotkanie)


5 rat po 210

Zapisy i terminarz

Masz jakieś pytania?

Wprowadzenie

Kurs, obejmujący 2 semestry, stanowi wstęp do „prawdziwego” programowania. Na przykładzie nowoczesnego, opracowanego przez firmę Microsoft języka C#, omawiane są jego podstawowe elementy. Oprócz tego, uczeń poznaje sposoby tworzenia stron internetowych oraz podstawy bezpiecznego korzystania z Internetu i hackingu.

Program kursu

Na pierwszych zajęciach powtórzymy materiał poznany w pierwszym semestrze. Przypomnimy zagadnienia takie jak: zmienne, operacje na zmiennych, instrukcje warunkowe, pętle, metody, tworzenie aplikacji okienkowych i konsolowych.
Poznamy podstawowe zagadnienia związane z koncepcją programowania obiektowego takie jak: klasy, obiekty, modyfikatory dostępu, konstruktor, dziedziczenie, nadpisywanie metod. Nauczymy się w jaki sposób dodawać do projektów dodatkowe pliki z kodem programu oraz grafikami.
Poznamy podstawowe zagadnienia związane z koncepcją programowania obiektowego takie jak: klasy, obiekty, modyfikatory dostępu, konstruktor, dziedziczenie, nadpisywanie metod. Nauczymy się w jaki sposób dodawać do projektów dodatkowe pliki z kodem programu oraz grafikami..
Poznamy podstawowe zagadnienia związane z koncepcją programowania obiektowego takie jak: klasy, obiekty, modyfikatory dostępu, konstruktor, dziedziczenie, nadpisywanie metod. Nauczymy się w jaki sposób dodawać do projektów dodatkowe pliki z kodem programu oraz grafikami.
Poznamy podstawowe zagadnienia związane z koncepcją programowania obiektowego takie jak: klasy, obiekty, modyfikatory dostępu, konstruktor, dziedziczenie, nadpisywanie metod. Nauczymy się w jaki sposób dodawać do projektów dodatkowe pliki z kodem programu oraz grafikami.
Stworzymy okienkową grę memory, w której zostaną rozlosowane pary obrazków podczas jej uruchomienia. Naszym zadaniem będzie w jak najkrótszym czasie odszukać wszystkie pary, żeby zdobyć jak najwięcej punktów. Gra będzie posiadać odmierzanie upływającego czasu oraz możliwość restartu po jej zakończeniu.
Zajęcia stanowią kontynuację tematu realizowanego na poprzedniej lekcji.
Zajęcia stanowią kontynuację tematu realizowanego na poprzedniej lekcji.
Będzie to nasz największy projekt. Aplikacja będzie składać się z kilku ekranów, pomiędzy którymi będziemy mogli się przełączać. Zaprogramujemy możliwość zakładania kont nowych użytkowników, logowanie oraz wylogowanie z aplikacji, dodawania zadań do listy ich edycję i usuwanie. Dodatkowo stworzymy prostą plikową bazę danych – aplikacja będzie mogła dzięki temu przechowywać dodanych użytkowników i ich wpisy nawet po jej wyłączeniu.
Zajęcia stanowią kontynuację tematu realizowanego na poprzedniej lekcji.
Zajęcia stanowią kontynuację tematu realizowanego na poprzedniej lekcji.
Zajęcia stanowią kontynuację tematu realizowanego na poprzedniej lekcji.
Zapoznamy się z podstawowymi pojęciami związanymi z hackingiem i bezpieczeństwem. Stworzymy prostą aplikację symulującą wykradanie loginów i haseł.
Zapoznanie z silnikiem graficznym służącym do tworzenia gier komputerowych, wykorzystywanym na zajęciach. Stworzenie pierwszej gry.

5 rat po 210

Zapisy i terminarz

Zaprogramuj swoją przyszłość już dziś!

Zapisz się na kurs

Nasi
partnerzy

Polecane z
bloga

Informatyka dla dzieci – nauka i zabawa w trybie online

Czytaj

Jak odkryć i rozwijać potencjał intelektualny dzieci?

Czytaj

Czy matematyka jest ważna w programowaniu?

Czytaj